aprilie 20, 2025
Altele

Reacția unui taximetrist după ce a aflat că va avea colegi asiatici.

Reactia unui taximetrist dupa ce a aflat ca va avea colegi asiatici

Schimbări majore în transportul din România: livratorii asiatici devin șoferi profesioniști

Un val de transformări se pregătește să lovească industria transporturilor din România. Din primăvară, livratorii asiatici, cunoscuți pentru prezența lor pe scutere, vor putea conduce vehicule de toate tipurile, de la taxiuri și autobuze, până la camioane. Această schimbare vine ca răspuns la criza acută de șoferi profesioniști, cauzată de migrarea masivă a acestora către alte state europene, unde salariile sunt considerabil mai atractive.

Oportunitate sau risc? Dezbaterea continuă

Deși această decizie este privită de unii ca o soluție salvatoare pentru deficitul de șoferi, alții ridică semne de întrebare cu privire la impactul asupra siguranței rutiere. Specialiștii avertizează că livratorii asiatici, deja implicați în numeroase incidente rutiere, ar putea aduce un risc suplimentar în trafic. În București, aceștia au fost responsabili pentru peste 60 de accidente doar în ultimul an, cei mai mulți dintre ei provenind din țări precum Sri Lanka, Bangladesh, Pakistan și Nepal.

Condiții stricte pentru obținerea atestatului

Viitorii șoferi profesioniști vor trebui să îndeplinească o serie de cerințe riguroase. În primul rând, aceștia vor avea nevoie de un permis de conducere românesc. Apoi, vor trebui să obțină un atestat profesional, specific categoriei de vehicul pe care intenționează să-l conducă. Examenul pentru atestat, care costă 700 de lei, include 70 de întrebări din legislația rutieră, dintre care cel puțin 49 trebuie să fie răspunsuri corecte pentru a promova.

De asemenea, toate cursurile și examenele vor fi susținute în limba engleză, oferind astfel o șansă egală tuturor candidaților internaționali. Primele examene pentru taxiuri și ridesharing vor începe pe 1 martie, iar pentru vehiculele de transport marfă sau persoane, pe 11 aprilie.

Reacții mixte din partea industriei

În timp ce unii șoferi români privesc cu scepticism această schimbare, considerând-o o amenințare la adresa siguranței rutiere, reprezentanții firmelor de transport sunt mai optimiști. Bogdan Dincă, președintele COTAR București, a declarat că această inițiativă reprezintă o „gură de oxigen” pentru o industrie care se confruntă cu un deficit de 70.000-80.000 de șoferi la nivel național. „Fiecare om în plus aduce valoare companiilor”, a subliniat acesta.

Provocări culturale și legislative

Un alt aspect controversat este legat de adaptarea livratorilor asiatici la regulile stricte de circulație din România. Mircea Grigore, directorul unui centru de formare profesională, a atras atenția asupra faptului că mulți dintre aceștia provin din țări unde legislația rutieră este aproape inexistentă. „Îi vedem pe străzi, ne taie culoarele, nu se asigură. Este o problemă de educație rutieră”, a declarat acesta.

Un viitor incert, dar plin de posibilități

În ciuda controverselor, această schimbare legislativă deschide noi oportunități pentru integrarea forței de muncă internaționale în România. Rămâne de văzut dacă pregătirea și adaptarea acestor șoferi vor reuși să reducă riscurile și să contribuie la dezvoltarea unei industrii de transport mai eficiente și mai sigure.

Sursa: observatornews.ro/eveniment/reactia-unui-taximetrist-dupa-ce-a-aflat-ca-va-avea-colegi-asiatici-la-transportat-persoane-605602.html